Když všichni mluví o nemožnostech, hledej možnosti.
Tomáš Baťa
Odborné sociální poradenství
Dne 1.8.2017 zahájila společnost GOPALA o.p.s. poskytování sociální služby Odborné sociální poradenství s názvem DLUHOVÉ A PRÁVNÍ PORADENSTVÍ.
Základní činnosti služby se zajišťují v rozsahu těchto úkonů
a) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím: zprostředkování navazujících služeb
- Poskytování právního, dluhového a podpůrného poradenství v přirozeném prostředí klientů
- Terénní komunitní práce s osobami v krizi
b) sociálně terapeutické činnosti – poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech a práva
Dluhového poradenství:
- oddlužení – vyhotovení Návrhů na oddlužení a jejich odeslání ke Krajskému soudu (GOPALA o.p.s. se stala první akreditovanou společností v Karlovarském kraji pro poskytování služeb v oblasti oddlužení)
- konsolidace úvěrů
- vytváření osobních a rodinných rozpočtů
- poradenství při exekuci
Právní poradenství:
- rozvodové řízení
- majetková vyrovnání
- svěření dítěte do péče
- určení vyživovací povinnosti
- dědické řízení
- smluvní dokumentace
- konzultace v trestním řízení
Podpůrné poradenství:
- pomoc při orientaci klienta v navazujících službách – sociální odbory, Úřady práce, ČSSZ, lékaři, zdravotnické pomůcky, …
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí – např. vyřízení sociálních dávek, příspěvku na péči, rodného listu, aj.
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím – např. podpora při hledání zaměstnání, bydlení, aj.
Služba neřeší problémy týkající se:
- komerčních záležitostí
- obchodního práva
- daňového poradenství
Forma poskytování služby
Ambulantními službami – služba je poskytována v kanceláři na Městském úřadu (MěÚ) Nové Sedlo (PSČ 357 34), Masarykova 502, č. kanceláře 1.02 umístěné v 1. NP – poskytování Odborného sociálního poradenství, dluhového poradenství, vyhotovování Návrhů na oddlužení. Dále v provozovně společnosti GOPALA o.p.s. v Nejdku, Husova 434
Terénními službami – služby jsou uživatelům poskytovány v jejich přirozeném prostředí.
Časový rozsah služby:
Ambulantní:
ÚT a ČT 09:00 – 13:00 hod. kancelář v provozovně společnosti GOPALA o.p.s. v Nejdku, Husova 434
ST 09:00 – 11:30 hod. poskytování služby uživatelům – kancelář MěÚ Nové Sedlo
Terénní:
PO – PÁ 08:00 – 16:30 hod. poskytování služby uživatelům mimo provozovny
V případě potřeby po dohodě i mimo výše uvedenou pracovní dobu po předchozím telefonickém,e-mailovém nebo ústním dojednání.
Způsob vyřizování stížností na kvalitu nebo způsob vyřizování sociální služby
- Stížnost je oprávněna podat jakákoli právnická či fyzická osoba.
- Stížnost lze podat na sídlo nebo pobočky poskytovatele (také do schránky určené pro stížnosti):
- osobně
- písemně
- e-mailem
- telefonicky
- anonymně
Poskytovatel stížnost eviduje a řeší do 30 dnů ode dne přijetí stížnosti. O výsledku informuje stěžovatele písemně, u anonymních stížností na informační vývěsce sídla nebo dané pobočky poskytovatele.
Výpovědní důvody a výpovědní lhůty:
1. Výpověď ze strany klienta:
- kdykoli, bez udání důvodu
- pokud pominuly důvody pro poskytování služby
- klient přestal naplňovat kritéria pro poskytování služby, začal žít mimo region daný v projektu
- klient ohrožuje zaměstnance vážným způsobem na zdraví, životě či majetku
- poskytovatel není schopen službu dále poskytovat z důvodů provozních, odborných, finančních, apod. – v tomto případě poskytovatel nabídne klientovi pomoc při hledání náhradní služby
2. Výpověď ze strany poskytovatele:
- pokud pominuly důvody pro poskytování služby
- klient přestal naplňovat kritéria pro poskytování služby, začal žít mimo region daný v projektu
- klient ohrožuje zaměstnance vážným způsobem na zdraví, životě či majetku
- poskytovatel není schopen službu dále poskytovat z důvodů provozních, odborných, finančních, apod. – v tomto případě poskytovatel nabídne klientovi pomoc při hledání náhradní služby